> „Nie widząc przeszkód jadę na rowerze” – relacja z II etapu

logotyp nie widzac przeszkod

Drugi etap 80 rowerów dookoła Polski, projektu „Nie widząc przeszkód jadę na rowerze” zakończył się sukcesem. Poniżej znajdziecie relację organizatorów:

II etap 80 rowerów dookoła Polski,

Rzeszów – Sandomierz – Lublin, 18-19.05.2013

Uczestnicy:

Głuchoniewidomi:

Karolina Szpaczek, Bartłomiej Jedynowicz, Michał Majchrzak, Marcin ( niewidomy)

Tłumacze Przewodnicy :

Natalia Kołodziej, Destina Kuliś, Wojciech Arczewski

Przewodnik Trasy i Menager Projektu :

Marcin Kozioł

Uczestnicy II etapu:

Renata , Barbara, Agnieszka, Joanna.

Razem :

12 osób

Etap ten zaczęliśmy od podróży pociągiem z Krakowa do Rzeszowa. Nocowaliśmy w budynku parafii pod wezwaniem Karoliny Kózki. Dziękujemy Księdzu Proboszczowi za otwartość i możliwość noclegu. Rano na rynku przywitał nas pełnomocnik prezydenta Rzeszowa pan Henryk Wolicki. Jeszcze tylko tradycyjny wspólny okrzyk „Nie widząc przeszkód – jeżdżę na rowerze!” i ruszyliśmy w trasę. Tym razem musieliśmy sobie radzić już bez wsparcia busa z przyczepką, jak to miało miejsce w poprzednim etapie. Co za tym idzie trzeba było również wszystkie swoje rzeczy spakować do sakw co było dodatkowym obciążeniem. Ale zarówno pogoda jak i humory dopisywały. Do urokliwego Sandomierza udało się nam dojechać tuż przed ulewą. Na rynku powitała nas piękna tęcza. Okazało się, że tego dnia przejechaliśmy prawie 120 km!  Nocleg mieliśmy w Szkole Podstawowej nr 4. Bardzo dziękujemy za serdeczność dyrekcji oraz p. Eli za otwarcie szkoły. Następnego dnia musieliśmy wcześnie wstać i już o 6 wyruszyć gdyż do 16 trzeba było zdążyć do Lublina na pociąg powrotny. Okolice Sandomierza są cudowne. Mijaliśmy niezliczone sady położone na wzgórzach. Momentami czuliśmy się jakbyśmy byli we włoskiej Toskanii. Paręnaście kilometrów za Sandomierzem natknęliśmy się na prom kursujący na Wiśle i postanowiliśmy z niego skorzystać. Dzięki temu nadrobiliśmy część drogi. Jazda tego dnia upłynęła nam pod znakiem spadających łańcuchów. Niemal każda para na tandemie musiała uporać się z tym kłopotem ale wszyscy spisali się znakomicie 🙂

Nie było tym razem czasu na żaden dłuższy postój, czas naglił i trzeba było się sprężać by dotrzeć do Lublina w wyznaczonym terminie. Wszyscy byli już wyczerpani tempem jazdy, dużym obciążeniem, słońcem, brakiem odpoczynku ale niosła nas pozytywna energia, dzięki której zdążyliśmy zawitać na urokliwy Lubelski rynek. Na starym mieście  z ogromnym uśmiechem przywitała nas p. Ania z TVP Lublin, współzałożycielka strony, której jesteśmy fanami : Łam stereotypy- o sprawnych inaczej. Nawet jeśli ktoś z nas nie był już w stanie uśmiechać się to w głębi serca był szczęśliwy z pokonania trasy, wszelkich przeciwności i własnych słabości. W ciągu dwóch dni udało się nam pokonać prawie 225 km. Podczas drogi prowadziło nas motto „DOPÓKI WALCZYSZ JESTEŚ ZWYCIĘŻCĄ” ! Jesteśmy niezmiernie szczęśliwi , że kolejna część 80 Rowerów Dookoła Polski zakończyła się pełnym sukcesem !

Teraz czas na krótką regenerację bo już w najbliższy weekend następny etap. Tym razem z Lublina przez Dęblin do Warszawy.

Link do zdjęć z 2 etapu : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.515080878551042.1073741832.487292054663258&type=1

Link do filmiku z 2 etapu : http://www.youtube.com/watch?v=0kEx5LKYgLM&feature=youtu.be

Przed nami ostatnia prosta – 8 dni do zakończenia zbiórki na tandem na polak potrafi:  http://polakpotrafi.pl/projekt/nie-widzac-przeszkod